Monday, March 24, 2008

Investments in Islam

Haha.
What a funny world.
It's very funny when you think where the world is heading to.
Maybe the world is too big.
Maybe we should just focus on our people, our society.

I was reading the papers just now.

Anak-Anak muda melayu kian berjinak-jinak dengan saham.
Saham... Bukankah itu Riba namanya?
Bukankah Riba itu tidak dibenarkan dalam Islam?
Mengapa orang-orang Melayu diatas sana membiarkan ini berlaku?
Mengapa mereka berkelu?
Mereka akan biarkan perkara ini terjadi?

Oh aku tahu.
Berjudi itu salah! Sangat Salah....
Menjual-beli saham itu tidak...
Mengapa? kerana masyarakat melayu kini berfikiran terbuka?

Bullshit!

Perkara kecil suka digembar-gemburkan....
Perkara besar, diperkecil-kecilkan...
Apa kejadahnya?
Ini dunia kamu?

Hmph... Aku malu.
Maluku tak dapat kukatakan.
Kecewaku ini hanya Dia yang tahu.
Biarkan aku teruskan dengan rancanganku ini...
Moga apa yang ingin aku kecapi, dapat dilaksanakan dengan mudah.
Hanya padamu Tuhan, Aku berharap.

No comments: